Oproti loňskému roku, kdy příspěvek činil 188 milionů korun, došlo k navýšení pro rok 2014 o 4 miliony korun. Celková výše letošního příspěvku tedy činí 192 milionů korun. Tento příspěvek je části výnosů DPMO. Dalšími jsou tržby z prodeje jízdenek. Ty můžeme rozdělit do tří kategorií: časové jízdné, jednorázové jízdné a tržby z automatů. Celkové tržby za rok 2012 dosáhly 142,8 mil. Kč oproti 137,2 mil. Kč v roce 2011.
Zdají se Vám služby DPMO adekvátní v rámci jejich příjmů z příspěvku města a z prodaných jízdenek, které nakupujete Vy, občané města? Pokud ne, co byste rádi zlepšili? Zajímají nás Vaše názory.
Dopravní podnik města Olomouce (DPMO) obsluhuje 24 linek autobusů (z toho 3 noční) a 7 linek tramvají. Tramvaje přepravily v roce 2012 celkem 23,707 mil. osob, autobusy dokonce 29,030 mil. osob. Z mého pohledu úctyhodné číslo, které vypovídá o naprosto nezbytné funkci městské hromadné dopravy. V letošním roce posílá výše zmíněný podnik autobusy k přepravě osob do některých obcích v blízkosti města Olomouce. Obce za tuto službu přispějí více než dvěma miliony. Konkrétně se jedná o obce: Bukovany, Bystrovany, Horka nad Moravou, Samotišky a Skrbeň.
Koncem listopadu minulého roku byla zprovozněna nová tramvajová trať, vedoucí k sídlišti Trnkova, na níž je zatím konečná. Celkové náklady na vznik prozatím hotové části tratě přesáhly 270 milionů. Kompletní projektová dokumentace však počítá s dobudováním trasy k sídlišti Nové Sady, a to přes ulici Zikova do ulice Schweitzerova. Na nové trase můžeme nastoupit do tramvaje s číslem 3 a 5. Do čeho už ale nenastoupíme je autobus číslo 23, který přestal jezdit úplně.
Zajímají nás proto Vaše názory, postřehy či podněty související s dopravní obslužností našeho města. Jaký je Váš názor k jízdnímu řádu či způsobu odbavování v noční autobusové dopravě? Je počet nízkopodlažních prostředků dostačující? Nemají tělesně postižení občané či matky s kočárky problém s přepravou? Pojďte s námi diskutovat a podělte se s námi o Vaše zkušenosti.