Razantními úpravami širšího areálu letního kina má vzniknout zásadní turistický cíl.
Strany se proto sešly, aby si vyjasnily požadavky. Další schůzka bude ještě před červnovým zasedáním zastupitelstva, kde by se mělo o budoucnosti dlouholetého záměru rozhodnout.
ODS a KDU-ČSL zřejmě čeká velké úsilí, aby přesvědčily opozici, že poslední přípravy předcházející stavbě by se měly udělat ještě před volbami.
„Politický posun žádný není. Řekli jsme si, jaké kluby chtějí které informace, ty jim připravíme a ještě se potkáme. Jsme v jakési mezifázi," řekl primátor Martin Major (ODS) s tím, že i přesto je mírně optimističtější.
Jako aquapark: návštěvnost bez garance
Problém s prosazením asi nejdéle připravovaného plánu týkajícího se turistického ruchu ve městě představuje pro koalici partnerská TOP 09.
„Uvědomuji si, že projekt Olomoucký hrad se chystal hodně dlouho, ale z praxe vím, že to nikdy není argumentem ho uskutečnit jen z tohoto důvodu. Ani tvrzení, že místo si něco podobného zaslouží, samo od sebe vedení města neopravňuje k vynaložení prostředků ve výši přibližně sto milionů korun, i když část z nich pokryje dotace," sdělil ekonomický náměstek Ivo Vlach (TOP 09).
Rekonstrukce sama podle něj není zárukou, že místo ožije, navíc není jasné, kdo by se o prostor staral.
Už dříve uvedl srovnání s olomouckým aquaparkem.
„V případě aquaparku byla založena nová společnost, které se však nepodařilo naplnit očekávanou návštěvnost a ani zde není na obzoru subjekt, který by takovou garanci nabízel," dodal Ivo Vlach.
Za důležitější považuje spíše opravy ulice nebo prodloužení tramvajové trati na Zikovu a Schweitzerovu ulici.
Co je projekt Olomoucký hrad?
Velký projekt, ve kterém by mělo dojít k zásadním úpravám, oživení, zpřístupnění a zatraktivnění největší dominanty města v okolí katedrály sv. Václava, jehož součástí by měla být i kompletní rekonstrukce stávajícího letního kina, kde by měl vzniknout venkovní amfitéatr, park, dětské hřiště i restaurace. Počítá se s zpřístupněním celého areálu od ulice Dobrovského, kde mají vzniknout i odstavná parkoviště pro autobusy. Předpokládané náklady jsou okolo 120 milionů korun, většinu by nyní mohla pokrýt evropská dotace.